آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
جمعه 25 اسفند 1402
کد خبر: 6114
تعداد بازدید: 157

 خانه‌تکانی موزه هفت‌تپه برای میزبانی از گردشگران نوروزی

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: موزه هفت‌تپه با نوسازی تابلوهای خود و مرمت اشیای سالن نمایشگاه، خود را برای میزبانی نوروز آماده کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی 25 اسفندماه 1402 در تصریح این خبر عنوان کرد: تعدادی از اشیای نمایشگاه، در طرح مرمتی که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، انتخاب و برای مرمت به آزمایشگاه موزه منتقل شدند و این در حالی بود که بعضی از اشیا مانند ظرف با چهره بس و خدای مصری برای نخستین بار از زمان کاوش و کشف مرمت می‌شدند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با بیان این‌که تابلوهای موزه هفت‌تپه نیز دوباره بازبینی و چاپ شد و در ویترین‌های موزه قرار گرفت افزود: ویترین بقایای جانوری نیز از این خانه‌تکانی دور نماند و استخوان‌های جانوری از ویترین خارج و در آزمایشگاه تمیز شدند و برای نمایش دوباره روی تابلوهای مخصوص این ویترین چیده شدند.

او گفت: بعضی از ویترین‌ها با افزایش اثر همراه بود و بر محتوای آن‌ها افزوده شد؛ ضمن این‌که نظر به علاقه مردم و بازخورد آنان راجع به ترجمه‌های آجرنوشته‌ها، تابلوهایی بر این بخش افزوده شد.

رشنویی اضافه کرد: محتوای موردنیاز برای معرفی دقیقتر ماکت‌های منظر چغازنبیل، سازه آبی و کاخ آرامگاه نیز تدوین و در موزه کنار ماکت‌ها نصب شد.

او ادامه داد: ویترین‌ها نیز به‌طور کامل تمیز شد، پایه‌های پلکسی، طبقات شیشه‌ای و درب‌های ویترین‌ها پاک شدند و تجهیزات کنترل رطوبت و دما در ویترین‌ها نصب شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه یادآور شد: همه این اقدامات در راستای آماده‌سازی موزه برای نوروز انجام گرفت تا بتوانیم میزبان بازدیدکنندگان گرامی در روزهای تعطیلات نوروز باشیم.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب